Nie warto tracić czasu...


Własnie, bo jak to z tym czasem jest? Czy potrafimy efektywnie wykorzystywać upływające godziny, minuty? Dlaczego tak bardzo nam go brakuje? Dlaczego nie potrafimy zorganizować czasu tak, aby mieć go dla siebie i innych?
Bo jak według Ciebie powinien wyglądać dzień?
Znaleźć czas by się przydało nie tylko na posprzątanie, czy ugotowanie obiadu, ale i na zabawę z dziećmi, i dla męża, i na telefon do rodziców, jeszcze zakupy w między czasie i jakiś spacer. Sprawdzenie poczty i przegląd ważniejszych informacji, może nie tylko w Internecie, ale i w prasie? A gdzie pranie, gdzie chwila dla siebie, na poczytanie książki, czy może jakieś ręczne robótki, relax?
Ile czasu poświęca się bliskim, ile na sen, a ile na pracę? Czy praca jest w stanie pochłonąć nas do reszty, na tyle, aby zupełnie stracić głowę właśnie dla niej? (rozwinę innym razem). Czy rodzice mogą oczekiwać od dzieci czasu na starość, podczas gdy sami nie dawali go swoim pociechom za młodu? I pojawia się seria pytań kolejnych..
Dlaczego ludzie udają, że nie mają czasu podczas gdy chcą od czegoś uciec?
Dużo pytań, nie raz już na nie odpowiadałam, ale zastanowił mnie bardziej aspekt braku czasu dla przyjaciół. Albo sensowniejsze pytanie, Jak rozłożyć czas, aby przyjaciele, znajomi nie poczuli się zaniedbani. Nie raz mnie dosięgnął taki właśnie problem. Rozplanować spotkania i to w taki sposób, aby każdy był zadowolony a mnie terminy odpowiadały. Zawsze jednak udaje mi się pogodzić wszystko ze sobą, w 100%-ach angażując się w dany temat. Nie często jednak ja proszę o czas innych dla siebie, i kiedy ktoś mi go daje to widzę, że faktycznie traktuje mnie poważnie, jeżeli nie to lepiej nie traktować poważnie tego kogoś. Nie ma co na siłę w między czasie czytać miedzy wierszami i się domyślać. Albo wręcz przeciwnie, nie nad-interpretujemy zebranych informacji! - dosyć istotne.
Świetny temat do rozwinięcia może na najbliższe dnie..

Jedno jest pewne i sprawdzone od lat: Nie warto tracić czasu dla kogoś, kto go dla nas nie ma! Zarówno w biznesie jak i w życiu :)


Comments