Droga, którą idę...

I się stało, nadszedł czas najważniejszych decyzji. W obecnym okresie jest ich więcej niż przewidywałam. Te wymagające najwięcej zachodu są już podjęte. Jest i bilet, jest i wiza. Jest pomysł na coś nowego. Teraz następuje okres, w którym nie powinnam za wiele mówić na głos. Otwarte zostały drzwi, więc należny przez nie przejść, i to jest jedyna słuszna decyzja, bez względu na to, ile będzie mnie to kosztowało wysiłku, pracy, nieprzespanych nocy i cierpliwości.
Rozpocznie się pisanie najpiękniejszego fragmentu całości, i tak już do końca.

Wpadł mi ostatnimi czasy w oczy prześliczny cytat z pisma świętego:

„Jeżeli we Mnie trwać będziecie, a słowa moje w was, poproście, o cokolwiek chcecie, a to wam się spełni” 
- J 15:7

Jak dla mnie właśnie spełnia się marzenie, właśnie oglądam to, co oglądać chciałam, posiadam to, co posiadać chciałam, i spełniam sny z dzieciństwa. Jak to jeden ze znajomych powiedział całkiem niedawno o mnie, teraz mam wszystko i jest to najpiękniejszy czas w moim życiu, ale ten czas minie, i już nie będzie taki cudowny. Oczywiście racja, zgodzę się z faktem, iż po burzy przychodzi spokój, a po nocy - dzień, i tak się to kręci. Trzeba jednak mieć siłę i wiarę, aby tę burzę przetrwać. Na niewiele się zda, nasza nie poparta wiarą chęć spokoju. Jeżeli jest w nas wiara, to jesteśmy w stanie nawet góry przenieść, skoro same się ruszyć nie chcą. Oczywiście, nie do końca interpretując wszystko, ale to już wiara w siłę wyższą.
Oczywiście, kiedy usłyszałam to stwierdzenie kolegi, od razu pomyślałam, że burze się przydają, aby nie iść bez obciążenia przez życie. Wszystko w naturze dąży do uzyskania stanu równowagi. Takimi prawami kieruje się fizyka, matematyka, statystyka. Gdyby moja droga była bez przeszkód, na pewno pewnego dnia, idąc zbyt szybko, potknęłabym się chociażby o sznurówkę, czy drobną nierówność. Wypadamy wtedy z drogi, tracimy czas i zaczynamy od początku z dużym opóźnieniem. Nie zawsze wtedy jest chęć do działania. Pojawia się myśl o rezygnacji, zniechęcenie i niepewność. Przepełnia nas lęk i zaczynamy się wycofywać. W życiu nie ma tak nigdy, że wszystko udaj się bez wysiłku. Trzeba mieć tego świadomość. Tak działa świat. Idąc po drodze z przeszkodami, człowiek staje się czujniejszy na niebezpieczeństwa, jest w stanie przewidzieć przeszkodę, ominąć ją lub przeskoczyć. Nawet, gdy się potkniesz to wiesz, że możesz wstać, i iść dalej. Będzie Ci łatwiej, bo zdajesz sobie sprawę, że drogą, którą idziesz, jest niebezpieczna, wszystko może się wydarzyć. Ale to wszystko, co staje na naszej drodze ma nas wzmocnić i utwierdzić w słuszności wyboru.

Siła człowieka nie polega na tym, że nigdy nie upada, ale na tym, że potrafi się podnosić.
- Konfucjusz

Co do powyższego cytatu zwrócona została mi również uwaga, że przecież nie wszystko co się chce jest się nam w stanie spełnić. Oczywiście, w tej kwestii wiem, iż zależy to tylko i wyłącznie od indywidualnych wierzeń, interpretacji zjawisk i siły, jakie posiada dana osoba.
Czasami jest tak, że pewne rzeczy muszą się wydarzyć, aby nie wydarzyły się inne, aby zapobiec jakiemuś wydarzeniu, nieszczęściu. Mówi się wtedy o cudach, lub przypadkach. Wg. mnie w przyrodzie nic nie dzieje się przypadkiem, nic nie jest cudem, to są gorące prośby i życzenia, oraz wiara. O tym tutaj! Polecam! 
Czasami zdarza się ludziom płakać, narzekać, że los nie jest im sprzyjający, że oni nie pasują do społeczeństwa, że nikt ich nie kocha! I może właśnie w tym negatywnym nastawieniu do świata jest sęk? Być może to powoduje tyle niepowodzeń i rozczarowań. Nie wiem, dawno nie byłam smutna, nauczyłam się cieszyć nawet z takich powodów, które u innych wywołują smutek, żal, powodują przykrość, zniechęcają do dalszego działania. Może w tym jest moc? Zaczęłam działać jak typowy statystyk, im więcej niepowodzeń, tym więcej radości, że w końcu nadejdzie długi czas przepełniony barwami tęczy. 
Polecam takie działanie każdemu!

Dla tych, co myślą, że nie mają nikogo -piękny fragment poniżej, zawsze możecie się do mnie odezwać :)
Ja jestem i będę, do póki mi na to sił wystarczy!




Comments